Subscribe:

Thursday 4 October 2012

Biodata


                                                                 Pagi hari turun ke lubuk,
                                                                      Hendak mencari si anak pari,
                                                                Bukan saja hendak menyibuk,
                                                                   Tapi sebagai salam memperkenal diri.
 
                                                                      Assalamualaikum,



                   Julies Caesar ada menyatakan,'saya datang,saya lihat dan saya kuasai' tetapi saya disini untuk memberikan anda info-info dan cerita-cerita menarik berkaitan menu timur. Sebagai kata pemanis bicara,sebelum lancang lidah bersuara dengan penulisan-penulisan yang berikutnya,adalah lebih manis sekiranya saya memperkenalkan diri terlebih dahulu.

                      Nama  kalau ikut I.C,Mohd Amar Asyraf  Bin Abd Rashid..Saya ni asalnya dari Jerantut,tau  tak kat mana??????Semua pandai-pandaikan,........betul latu...Jerantut kat Pahang,Bandar Taman Negara...huhu..Macam yang dah diberitahu dalam pengenalan blog ni,semua ahli kumpulan lahir tahun 1988. Tapi tarikh lahirnya belum diberitahu lagi kan...tarikh lahir saya 18 November 1988..Setiap tahun ibu saya buatkan pulut kuning dengan rendang daging sebab saya ni tak minat makan kek..Jadi faham-faham jela yer...haha...Saya ni kalau tak kenal mungkin nampak sombong sedikit tapi sebenarnye seorang yang ceria dan adalah sedikit sifat manja tu,bukan sebab apa....saya ni anak tunggal lelaki,anak ketiga dari empat orang adik beradik. Kalau dalam keluarga saya,semua panggil saya Alang,yela nama pun anak ketigakan.. Adik beradik lain semuanya perempuan....Jelas-jelas tadi saya dah bagitahu yang saya ni anak tunggal lelakijadi mesti la yang lain tu perempuankan... :P

                    Kalau dari segi hobi,saya minat main sepaktakraw...Sebab tu memang da sukan turun temurun keluarga saya,daripada atuk belah ayah saya memang pemain sepaktakraw,sekarang turun la sampai kat saya....Nak kata hebat tak la,tapi Alhamdullillah buat setakat ni dapat la bantu pasukan daerah dan universiti ke peringkat atas....Sekarang ni saya dah ceburkan diri dalam dunia kepengadilan pula,buat masa ni di peringkat kebangsaan,InsyaAllah dalam 2 atau 3 tahun lagi saya akan dinaik tarafkan ke peringkat antarabangsa...Saya bukan main sepaktakraw jer,tapi bergiat dalam sukan petanque,tennis  dan olahraga. Kalau olahraga tu acara kegemarannya larian 400meter,800 meter dan 4 x 400 meter.

                     Kalau tentang masakan,saya ni tak la pandai sangat memasak..Tapi kalau kat rumah,rajin la jugak jenguk ibu memasak kat dapur..Sambil-sambil berborak tu,saya jeling-jelinglah apa yang dia masukkan dalam masakan die...huhu....Saya mula aktif memasak bila masuk ke universiti..apabila saya berpindah dari kolej ke rumah sewa, sejak dari itulah saya mula memasak. Masak pun apa yang saya ingat jer...Tapi masakan yang paling saya rasa  paling menjadi,sambal jawa..Keluarga saya bukan dari keturunan jawa pun,tapi resepi tu selalu la jugak masak di rumah.....

                           Rasanya dah cukup info tentang diri saya. Paling penting,anda semua dapat mengambil input-input dari blog kami ni... :)
                                                        

0 comments:

Post a Comment